Blogger Tema Yükleme

Şık bir tasarıma sahip bir şablon ile ziyaretçilerinizi karşılamak istemez miydiniz? O halde yeni bir tema bulmalı ve blogunuza yüklemelisiniz. Blogger tema yükleme kolay bir işlemdir. Bu yazıda adım adım blogger tema nasıl yüklenir anlatacağız.
Eğer hali hazırda bir blogger sahibi değil iseniz ücretsiz blog açma rehberimizi inceleyerek sizde blog sahibi olabilirsiniz.

Blogger Tema Yükleme

Öncelikle yapmanız gereken şey bir blogunuza uygun bir şablon seçmek olacaktır. Aşağıdaki listeden size uygun bir tema seçin ve bilgisayarınıza indir.
Blogger tema yüklemenin iki yöntemi var. Birisi dosya olarak yükleme, diğeri ise tema kodlarını kopyala/yapıştır yöntemi yaparak yüklemek. Biz önce dosya yükleme yöntemini anlatacağız. Daha sonra ikinci yöntemden bahsedeceğiz.

1. Adım: İndirdiğiniz Blogger Temayı Sıkıştırılmış Klasörden Çıkartın

İndirdiğiniz dosya biçimi genellikle .zip dosya biçimindedir. Bildiğiniz gibi blogger’a tema yüklerken yalnızca .xml uzantılı bir dosya yükleyebiliyoruz. Bu yüzden çıkartılması gerekiyor. Sağ tıklayın ve Buraya çıkart deyin.
Blogger Temayı Dışarı Çıkartın
BLOGGER TEMAYI DIŞARI ÇIKARTIN
Eğer indirdiğiniz dosya zaten .xml biçiminde ise bu işlemi atlabilirsiniz.

2. Adım: Blogger.com’a Giriş Yapın

Temamızı bilgisayarımıza indirdikten sonra Blogger.com adresine gidip, panelimize giriş yapabiliriz.
Blogger.com Giriş Yap
BLOGGER.COM GİRİŞ YAP
Ardından sizi Google Hesabınıza yönlendirecektir. Google hesabınız ile giriş yapın.
Google Giriş Yap
GOOGLE GİRİŞ YAP

3. Adım: Tema Ayarları Bölümüne Ulaşın

Blogger paneliniz giriş yaptıktan sonra sol menüde bulunan “Temalar” sekmesine giriş yapın. Eğer birden fazla blogunuz var ise önce blogunuzu seçin.
Blogger Tema Ayarları Bölümü
BLOGGER TEMA AYARLARI BÖLÜMÜ

4. Adım: Teme Yedekle – Geri Yükle Butonuna Tıklayın

Sağ üst köşeye bakarsanız “Yedekle / Geri Yükle” butonunu göreceksiniz, tıklayın.
Blogger Tema Yedekle - Geri Yükle
BLOGGER TEMA YEDEKLE – GERİ YÜKLE

UYARI
Bir sonraki adıma geçmeden önce lütfen önceki şablonunuzu yedekleyin, çünkü yeni şablon yüklendikten sonra herhangi bir sorun yaşarsanız, yedekleme dosyası geri yüklemeniz için size yardımcı olacaktır.

5. Adım: Yüklemeye Hazırlanın

“Dosya Seç” butonuna tıklayarak indirdiğiniz temayı bulun.
Blogger Temanızı Arayın
BLOGGER TEMANIZI ARAYIN

6. Adım: Yükleyeceğiniz Blogger Temasını Seçin

Bulduğunuz temanın uzantısının .xml olmasına dikkat edin.
Blogger Temanızı Seçin
BLOGGER TEMANIZI SEÇİN

7. Adım: İndirdiğiniz Blogger Temayı Yükleyin

“Yükle” butonuna bastığınızda şablon yüklenmeye başlayacaktır.
Blogger Tema Yükleyin
BLOGGER TEMA YÜKLEYİN

Blogger Tema Yükleme İşlemi Bitti

Böylece tema yükleme işlemi başarıyla tamamlanmış oldu.
Blogger Tema Yükleme İşlemi Bitti
BLOGGER TEMA YÜKLEME İŞLEMİ BİTTİ

Blogger Tema Yükleme Hatası

Yüklemeye çalıştığımız .xml dosyası bozuk olabilir. Bu durumda şöyle bir hata alabilirsiniz:
Temanızı kaydedemedik.
Temanız doğru şekilde oluşturulmadığından ayrıştırılamadı. Lütfen tüm XML öğelerinin düzgün biçimde kapatıldığından emin olun. XML hata mesajı:
Content is not allowed in prolog.
Eğer bu tür bir hata alıyorsanız Kopyala / Yapıştır Yöntemini deneyin.
4. Adımdan devam ediyoruz:

4. Adım: İndirdiğiniz Temayı Metin Editörü ile Açın

.xml uzantılı tema dosyasını Notepad++, Not Defteri gibi bir metin editörü ile açın.
Blogger Tema Açın
BLOGGER TEMA AÇIN

5. Adım: Tüm Tema Kodlarını Kopyalayın

Sırasıyla ctrl + a > ctrl + c tuş kombinasyonu ile tüm kodları kopyalayın. Yada mause ile hepsini seçin, sağ tık > kopyala yapın.
Blogger Tema Kodlarını Kopyala
BLOGGER TEMA KODLARINI KOPYALA

6. Adım: Blogger HTML Editörünü Açın

Blogger gösterge panelinde Tema sayfası içerisinde yer alan “HTML’yi Düzenle” butonuna tıklayın.
Blogger HTML Düzenle
BLOGGER HTML DÜZENLE

7. Adım: Tema Kodlarını HTML Düzenleyicisine Yapıştırın

Önce hali hazırda bulunan kodların hepsini seçin ve silin. Ardından yukarıda ki adımda kopyaladığımız tüm tema kodlarını ctrl + v kombinasyonu ile yapıştırın veya sağ tık > yapıştır işlemini uygulayın.
Yapıştırdıktan sonra “Temayı Kaydet” butonuna tıklamayı unutmayın.
Blogger Temayı Kaydet
BLOGGER TEMAYI KAYDET
Böylece blogger tema yükleme rehberimizin sonuna geldik. Umarız bu kılavuzu beğenirsiniz.